Vážený zákazník. Upozorňujeme Vás, že objednávky zaslané prostredníctvom nášho eshopu majú formu DOPYTU a sú zaslané na základe Vašej voľby príslušnému franchise partnerovi siete BestDrive. Vami zvolený franchise partner Vás bude kontaktovať po potvrdení Vášho dopytu. Viac informácii nájdete v časti Všeobecné obchodné podmienky.
Údržba klima.sústavy vozidla R134a
Klimatizácia je dnes už v mnohých prípadoch súčasťou základného vybavenia vozidiel. Stáva sa tak nepostrádateľným pomocníkom, ktorý v automobile vytvára príjemné prostredie nielen v lete, ale v podstate v priebehu celého roka. Hoci sa klimatizácia javí ako uzatvorený bezúdržbový systém, dochádza tu k pozvoľnému úniku chladiaceho média (chladiva), ktorého veľkosť sa uvádza až 30% za 2 roky. Bežná údržba klimatizácie spočíva predovšetkým v kontrole predpísaného množstva chladiaceho média a ďalších operácií, ktoré sú súčasťou automatického testu našich moderných servisných prístrojov.
Údržba klimatizácie s chladiacim médiom R134a je v súčasnosti vykonávaná na všetkých našich prevádzkach BestDrive. Údržba klimatizácie na vybraných prevádzkach, ktoré sú vybavené novým zariadením, umožňuje servisovanie vozidiel s klimatizáciou plnenou novým chladivom 1234yf.
Cena doplneného chladiaceho média sa účtuje samostatne na základe skutočnej hmotnosti.
Využite aj ďalšie nami ponúkané služby
Ako klimatizácia funguje?
Systém klimatizácie v automobile je uzavretý okruh, ktorý funguje na princípe výmeny tepla. Ako médium pre prenos tepla sa používa freón – náplň R134A a 1234yf.
Okruh má niekoľko funkčných súčastí: kompresor, kondenzátor, vysúšač / akumulátor, expanzný ventil a výparník. Výmena funguje tak, že výparník v kabíne automobilu odoberie teplo a zahreje médium. Hadicami je médium cez kompresor dopravené do kondenzátora klimatizácie, kde médium teplo zase odovzdá do okolia.
Kompresor klimatizácie – stláča médium. Kompresiou freónu rastie jeho teplota a hustota tým, že sa molekuly v zmenšenom objeme k sebe približujú. Médium je potom hadicou odvedené do kondenzátora.
Kondenzátor klimatizácie – chladič klimatizácie je umiestnený v mieste s veľkým náporom prúdiaceho vzduchu v prednej časti automobilu ešte pred motorových chladičom. Aby sa zvýšila účinnosť je pred kondenzátorom ventilátor, ktorý zaistí prúdenie vzduchu pri stojacom automobile, alebo pri nízkych rýchlostiach.

Vďaka prúdiacemu vzduchu sa prúdiace médium ochladzuje, stráca svoju teplotu a tým pádom kondenzuje. Kvapalný freón je ďalej privádzaný hadicou cez vysúšač do expanzného ventilu.
Vysúšač klimatizácie – zbavuje médium prebytočnej vlhkosti.
Expanzný ventil klimatizácie – tvorí v okruhu prekážku, na ktorej sa médium mení z kvapaliny s vysokým tlakom na rozprášenú hmlu s nízkym tlakom a teplotou, ktorá je ďalej privádzaná do výpadrníka.
Výparník klimatizácie – chladné médium je privedené do výparníka a odoberá teplo z jeho materiálu, čím prijíma teplo z interiéru automobilu. Tohto tepla sa systém opäť zbavuje neskôr v kondenzátore – chladiči klimatizácie. Touto cestou prebieha teda výmena tepla medzi interiérom vozidla a okolím. Neskôr v kondenzátore – chladiči klimatizácie.
Rating Count: 0 Average Rating: 0