klima24hod-zasahova-sluzbaautobateriebesdrive-garanciebrzdova-kvapalinabrzdyAsset 20chybajuca-ikonkaCHÝBAIKONKAAsset 10diagnostikaelektronicka-fakturaciafinancovaniegeometriaklimakonzultacie-predajAsset 14Asset 6olejonline-objednavkaOctoberAsset 32opravy-pneu-dusiAsset 30Asset 3Asset 2Asset 4Asset 16pneuhotelpneuservispriprava-na-stkprohlidka-vozidlasvetlatest-emisiiAsset 26tuningumyvanie-pneu-diskovvyfukyzahustovanie-plynomAsset 8

Servis bŕzd

Servis bŕzd

Úloha bŕzd je samozrejmá – zastaviť, resp. spomaliť vozidlo vtedy, keď je to potrebné. Brzdový systém sa však skladá z viacerých komponentov, ktoré majú obmedzenú životnosť, resp. používaním sa opotrebúvajú a je ich treba vymeniť. Kontrolu brzdového systému by mal zabezpečovať automaticky servis pri pravidelných inšpekčných prehliadkach. Pri vozidlách, ktoré nechodia na servisnú prehliadku, si stav bŕzd musí kontrolovať jeho vodič. My zabezpečujeme túto kontrolu pre svojich zákazníkov pri prezúvaní vozidla


Aké sú najčastejšie problémy brzdového systému?
Opotrebované brzdové platničky (kotúčová brzda) alebo čeľuste (bubnová brzda). Ich opotrebovanie sa prejavuje najmä zníženým brzdným účinkom, resp. predĺžením brzdnej dráhy – toto si však zákazník len málokedy uvedomí, keďže ku znižovaniu brzdného účinku dochádza priebežne. Prejavom silne opotrebovaných platničiek je pískanie pri brzdení – vtedy je nevyhnutná okamžitá výmena brzdových platničiek. Brzdové platničky sa vždy musia vymeniť na obidvoch kolesách jednej nápravy.

Opotrebovaný brzdový kotúč. Prejavuje sa najmä znížením brzdného účinku, ale taktiež napr. stratou brzdného účinku pri dlhšom brzdení (kotúč sa prehrieva a nestíha odvádzať teplo vznikajúce trením brzdovej platničky). Brzdové kotúče sa vždy musia vymeniť na obidvoch kolesách jednej nápravy. Pri výmene brzdových kotúčov sa automaticky menia aj brzdové platničky.

Nefunkčný brzdový valček. Úlohou brzdového valčeka je zabezpečiť prítlak platničky, resp. čeľuste na kotúč, resp. brzdový bubon. Pri nefunkčnom brzdovom valčeku dochádza k nerovnomernému účinku bŕzd, hrozí riziko šmyku.

Neúčinná bubnová brzda. Systém bubnovej brzdy je používaný najmä pri zadných brzdách, jeho výhodou je najmä nižšia cena, preto je montovaný najmä na menšie vozidlá. Častým problémom bubnových bŕzd je ich znečistenie alebo zahrdzavenie pružiniek.

Nízky bod varu brzdovej kvapaliny. Brzdová kvapalina slúži na prenos tlaku z pedála do brzdového valčeka. Jej nevýhodou je, že je hygroskopická (pohlcuje vlhkosť), čo skracuje jej životnosť. Brzdovú kvapalinu je treba meniť každý rok, resp. každé 2 roky (interval výmeny záleží od typu brzdovej kvapaliny) bez ohľadu na to, ako je vozidlo využívané. Hlavným ukazovateľom kvality brzdovej kvapaliny je bod varu – čím nižší bod varu brzdovej kvapaliny, tým viac vody obsahuje a znižuje sa jej účinnosť. Pri bode varu 150 °C a menej je výmena brzdovej kvapaliny nevyhnutná, preto odporúčame výmenu už pri bode varu 180 °C a menej. Nevyhovujúca brzdová kvapalina môže spôsobiť zošliapnutie brzdového pedálu naprázdno, čím sa predlžuje brzdná dráha.
 

continental
Uniroyal
Barum
Matador

 

Bridgestone
Goodyear