Vážený zákazník, radi by sme Vás informovali o spojení dvoch silných značiek na slovenskom trhu, konkrétne e-shopu www.najlepsiepneu.sk, ktorý od 29.11.2024 „prechádza“ pod BestDrive, samozrejme so zachovaním všetkých práv a povinností. V prípade potreby riešenia akýchkoľvek obchodných prípadov súvisiacich s nákupom na www.najlepsiepneu.sk, volajte na +421 911 691 460.
BESTDRIVE: 10 ROKOV NA ČESKOM TRHU POD ZNAČKOU BESTDRIVE
Servisná sieť BestDrive patrí v súčasnej dobe k najväčším auto a pneuservisným sieťam v Slovenskej a Českej republike. BestDrive na Slovensku je súčasťou celoeurópskej siete BestDrive, ktorá má viac než päťdesiatročnú tradíciu. Jej prioritou je predovšetkým spokojný zákazník, a preto sa neustále vyvíja – ako jej názov, tak aj tovar a služby, ktoré poskytuje. V tomto roku oslavuje jedno dôležité jubileum, a to desaťročné pôsobenie na českom trhu pod značkou BestDrive.
História siete
Historické korene siahajú až k jednému z najvýznamnejších českých prvorepublikových podnikateľov – Tomášovi Baťovi. Okrem toho, že bol svetoznámy obuvník, bol aj významným českým výrobcom pneumatík. Jeho cieľom bolo ponúknuť zákazníkom nielen možnosť kúpiť pneumatiky, ale aj zodpovedajúci servis – to všetko v blízkosti zákazníkovho bydliska. Po znárodnení firmy Baťa v päťdesiatych rokoch zaisťovalo predaj pneumatík v Československu neuveriteľných 104 predajní.
Na začiatku 70. rokov sa servisná sieť s vtedajším názvom Barum začala podobať tej dnešnej, ako štruktúrou, tak náplňou svojej činnosti. Už to neboli len predajne pneumatík, ale takmer 80% prevádzok fungovalo aj ako pneuservis.
Deväťdesiate roky boli v našej republike v znamení ekonomickej transformácie. Pre firmu bol veľmi dôležitým medzníkom rok 1993, kedy spojením spoločností OP Barum Zlín, Barum Otrokovice a koncernu Continental AG vznikol nový spoločný pod nik Barum Continental spol. s r.o. Otrokovice. Súčasťou novovzniknutej spoločnosti bola aj divízia maloobchodu so svojou sieťou pneuservisov Barum. V ďalších rokoch prebiehali rekonštrukcie a modernizácie budov s výstavbou nových servisných boxov. Zároveň postupne budovali nielen vlastné pobočky, ale aj franšízingovú sieť s cieľom byť zákazníkovi čo najbližšie.
Ďalším „organizačným“ míľnikom je fúzia so sieťou servisov Barum Centrum Praha, spol. s r.o. z roku 2008, a následné premenovanie novej spoločnosti na ContiTrade Services s.r.o. O rok neskôr došlo k zlúčeniu spoločností Matador Česká republika, s.r.o. a ContiTrade Services. Na začiatku roku 2009 neskôr uviedli do života projekt rebrandingu celej servisnej siete (Barum, Barum Centrum Praha a Pneubox) a v roku 2010 už zákazníci mierili do predajní a servisnej siete BestDrive.
Prečo BestDrive?
Dôvodov k upusteniu od známeho mena Barum a budovanie novej značky bolo hneď niekoľko. Barum je tradičná česká značka predstavujúca pre väčšinu Čechov synonymum pre pneumatiky. Teda aj servisy s označením Barum boli vnímané predovšetkým ako pneuservisy. Súčasný zákazník samozrejme hľadá komplexné riešenie – okrem pneumatík potrebuje aj autoservis a teda partnera, ktorý mu ponúkne všetko „pod jednou strechou“. Na požiadavky zákazníkov bolo treba reagovať v duchu firemného motta „You drive, we care“.
Komunikovať na klientov, že pod tradičnou českou značkou pneumatík môžu nájsť aj autoservisné služby, by nebolo úplne jednoduché. Do úvahy sa muselo brať aj to, že v Českej republike neexistovali len vlastné servisy, ale aj rozsiahla franšízingová sieť. Tá takisto potrebovala zastrešiť silnou značkou, ktorá by ju jednoznačne odlíšila od mnoho nezávislých dealerov a obchodníkov s pneumatikami značky Barum.
„Hľadanie nového mena bolo celkom zložité, pracovných variantov bol celý rad. Po mnohých diskusiách vyhral koncept vlastnený centrálou ContiTrade v Hannoveri – BestDrive s typickou siluetou športového automobilu v logu. Od globálnej verzie sa v prvej fáze líšil len v tom, že v ňom zostala zachovaná žlto-modrá farebnosť, typická pre pôvodnú značku pneuservisov Barum“, dodáva Roman Sabol, obchodný riaditeľ siete BestDrive.
Obchodný koncept BestDrive funguje však nielen u nás, ale v mnoho krajinách sveta na 5 kontinentoch – v Ázii, Afrike, Európe, Austrálii a Amerike. V Európe funguje maloobchodná sieť pod hlavičkou obchodnej jednotky ContiTrade, ktorá v súčasnosti číta viac než 2000 pobočiek – či už vlastných alebo franšízingových.
Všetky pobočky majú spoločného menovateľa – kvalitu, tovar a služby, ktoré môžu zaručiť naprieč celou Európou.
„Ďalší rozvoj servisnej siete BestDrive po celom svete potvrdil správnosť nášho rozhodnutia z roku 2009. Príbeh servisnej siete BestDrive začal u nás, v Českej republike, a pokračoval celosvetovým rozvojom“, uzatvára Roman Sabol.
Prvá fáza rebrandingu siete na značku BestDrive je hotová, nový názov sa etabloval v očiach zákazníkov. Teraz čaká spoločnosť ďalší, náročnejší krok – postupná premena farebnosti celej servisnej siete do prémiových oranžovo-čiernych farieb, ktoré sú typické pre materský koncern Continental. Druhá fáza rebrandingu započala v roku 2013, kedy bola otvorená prvá pobočka v oranžovo-čiernych farbách v Českých Budějoviciach.
Rozvoj siete
Ponuka poskytovaných služieb, predávaného tovaru a samotných servisných miest sa neustále vyvíja a mení s ohľadom na vývoj trhu a požiadavky zákazníkov. V súlade s touto stratégiou prebieha ďalšia modernizácia siete, kde vstupuje do hry aj komfort zákazníkov.
„Veľmi rýchly rozvoj v automobilovom priemysle je pre nás výzvou a zároveň nás núti sledovať moderné trendy v tejto oblasti. Týka sa to napríklad permanentného vzdelávania všetkých zamestnancov našej spoločnosti, neustála obnova technológií a vybavenia pobočiek, ale aj nových foriem komunikácie a zdieľania informácií, ako v rámci spoločnosti, tak aj s našimi zákazníkmi a obchodnými partnermi“, uvádza Pavol Červenák, riaditeľ servisnej siete.
„Väčšina pobočiek je už teraz vybavená najmodernejšími zariadeniami na meranie a nastavovanie geometrie kolies vozidiel (3D geometrie). Najmodernejšie autodiagnostické zariadenia, schopné online prepojenie s OE, sú bežnou súčasťou vybavenia našich pobočiek. Medzi prvými sme vybavili naše pobočky TPMS diagnostickými zariadeniami a zároveň zvládli problematiku servisovania TPMS systémov (systémy priameho merania tlaku v pneumatikách)“, uvádza Mikuláš Erdélyi, manažér pre rozvoj servisu.
Neustála potreba doplňovania technologického vybavenia pobočiek sa však týka ďaleko širšieho záberu, či už sa jedná o komfortné systémy ako je klimatizácia vozidla pri prechode na nový typ chladiaceho média, nové šetrnejšie a zároveň účinnejšie spôsoby dezinfekcie interiéru vozidla ozónom, ale aj bezpečnostné prvky akými sú brzdové a asistenčné systémy.
Kvalitné technické vybavenie sa netýka len kamenných pobočiek, ale aj mobilných servisov, ktoré sieť BestDrive prevádzkuje pre zmluvných partnerov. Mobilné pneuservisy poskytujú služby nielen pre nákladné vozidlá, ale aj pre agro a stavebné fleety. Zvládnu ošetriť aj tie najväčšie stroje stavebnej techniky a niektoré zaisťujú aj prezúvanie superelastických kolies, ktoré nájdete napr. na vysokozdvižných vozíkoch. Mobilný pneuservis ponúka takmer všetky základné služby kamenného servisu – samozrejme bez skladového zázemia s pneumatikami.
„Neľahkou úlohou bola pre nás realizácia digitalizácie procesov na našich predajniach. Jednalo sa o veľkú zmenu v spôsobe komunikácie medzi zamestnancami, ale hlavne v systéme celkového fungovania a riadenia pobočky. Projekt digitalizácie pobočiek sme spustili v roku 2017 a ako všetko digitálne, vnímame aj tento projekt ako živý organizmus, ktorý sa neustále vyvíja. Samozrejme digitalizácia našich pobočiek má prinášať úžitok hlavne našim zákazníkom. Zrýchlenie procesov je len jedna stránka veci. Prístup k informáciám, ich archivácie a možnosť komunikácie a zdieľania posúva náš biznis model na vyššiu úroveň“, dodáva Mikuláš Erdélyi.
„Medzi posledné novinky servisnej siete BestDrive patrí uvedenie privátnej značky pneumatík BestDrive a spustenie novej a modernej online platformy, kde si zákazníci okrem možnosti nákupu tovaru môžu online objednať vo vyhovujúcom čase servis na konkrétnej pobočke. Aj navzdory výraznému nárastu online sveta zostávajú pobočky hlavnými kontaktnými bodmi v rámci nákupnej cesty našich zákazníkov, preto rozvoj a optimalizácia maloobchodnej siete ako cez vlastné pobočky, tak cez servisy našich franšízingových partnerov je kľúčová“, uzatvára Pavol Červenák.
BestDrive je najväčšia sieť pneuservisov a autoservisov v Slovenskej a Českej republike. Prevádzkovateľom siete je v Českej republike BestDrive Czech Republic s. r. o., na Slovensku BestDrive Slovakia s.r.o., obe spoločnosti patria do koncernu Continental. Jednotný koncept servisnej siete BestDrive so 188 pobočkami umožňuje pokryť ponukou profesionálnych pneuservisných a autoservisných služieb územie oboch štátov. Komplexnú ponuku tovaru a služieb môžu využívať aj zákazníci preferujúci online objednávanie z pohodlia domova prostredníctvom www.bestdrive.sk alebo www.bestdrive.cz. Ako najväčší poskytovateľ komplexnej služby motoristom sa servisy BestDrive snažia nadštandardným spôsobom naplňovať očakávania svojich zákazníkov v duchu firemného motta: Vy jazdíte, my sa staráme / You drive, we care.