Vážený zákazník. Upozorňujeme Vás, že objednávky zaslané prostredníctvom nášho eshopu majú formu DOPYTU a sú zaslané na základe Vašej voľby príslušnému franchise partnerovi siete BestDrive. Vami zvolený franchise partner Vás bude kontaktovať po potvrdení Vášho dopytu. Viac informácii nájdete v časti Všeobecné obchodné podmienky.
Horúčavy = zabijak autobatérií
Každý vodič vie, že nízke teploty v zime sú spojené s výrazne vyššími nárokmi na fungovanie autobatérií. Preto sa niektorí šoféri už na jeseň snažia predchádzať situáciám, kedy im po mrazivej noci nejde naštartovať auto a kontrolujú stav autobatérie. Ale len málokto si uvedomí, že o autobatériu je treba sa starať aj v lete.
Pri teplotách vzduchu okolo 30 stupňov sa autobatéria vybije približne dvakrát rýchlejšie než pri optimálnej teplote okolo 20 stupňov. Najhoršie sú pre batérie cesty na dovolenku k moru, kde auto odstavíte na štrnásť dní pri horúčave. A nemusí sa jednať len o dovolenkové destinácie. Aj u nás sa trápime tropickými dňami. Vďaka teplu dochádza k nadmernému samovybíjaniu. Následne dochádza k sulfatácii článkov, ktoré vďaka tomuto javu rýchlo strácajú svoju kapacitu.
Preto by auto pri vysokých teplotách nemalo dlhodobo stáť nepoužívané na priamom slnku. Je treba s ním občas vyraziť na cesty. Nie však na krátke trasy okolo 10 km, ale na dlhšie trasy 50-60 km, aby sme zaistili, že sa akumulátor dostatočne dobije. A pri ďalšom zastavení je lepšie skúsiť nájsť miesto, kde nie je auto vystavené celodennému slnku.
„V prípade, že často štartujete, jazdíte na krátke vzdialenosti a do toho ešte zapnete napríklad klimatizáciu, nemá akumulátor šancu sa poriadne dobiť“, uvádza Mikuláš Erdélyi, vedúci útvaru rozvoja servisu siete BestDrive.
„Najdôležitejšia je ako obvykle prevencia. Veľké horúčavy podporujú samovoľné vybitie autobatérie, ktorá síce na prvý pohlaď vypadá v poriadku, ale dochádza ku znižovaniu jej kapacity. To, že horúčavy akumulátoru ublížili, sa väčšinou prejaví až v zime, kedy jednoducho nenaštartujete. Preto odporúčame kontrolovať nabitie akumulátora nielen pred zimou, ale aj v lete. Predovšetkým v týchto dňoch, kedy sú teploty extrémne vysoké, vo vozidle máme zapnuté všetky komfortné systémy – klimatizácia ide naplno, ale motor beží väčšinou len na voľnobeh, alebo nízke otáčky, hrozí, že sa môžu na akumulátore negatívne podpísať“, dodáva Mikuláš Erdélyi.
Dôležitý je pravidelný servis. V prípade, že jazdíte na pravidelné servisné prehliadky, skontrolujú servisní mechanici tiež stav akumulátora. V servisnej sieti BestDrive sa školení mechanici zamerajú na kontrolu všetkých dôležitých súčastí vozidla - s cieľom zistiť a následne aj odstrániť prípadné závady, ktoré by mohli ohroziť bezpečnú a bezstarostnú jazdu.